Lataa PDF Takaisin Tarjouspyyntö Hissien peruskorjausurakka - Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Hissien peruskorjausurakka
Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Tarjouspyyntö
14.01.2019, 01.00

1. Yleistä

1.1. Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu on Keravan kaupungin omistama vuokrataloyhtiö. Tavoitteemme ei ole tuottaa voittoa. Yhtiön liikevaihto koostuu vuokratuloista ja käyttökorvauksista. Asuntoja ja kiinteistöjä ylläpidetään, huolletaan ja kunnostetaan asukkaiden maksamilla vuokrilla.

Toiminnassamme huomioimme niin asiakkaat, toimintamme laadun, taloudellisuuden, omistajan ja ennen kaikkea pyrimme pitämään kiinteistömme mahdollisimman hyvässä kunnossa ja näin ollen lisäämään asumisviihtyvyyttä.

Asuntojen kunnosta pidetään hyvää huolta ja asunnot tarkastetaan asukkaan vaihtuessa ja määräajoin sekä kunnostetaan tarpeen mukaan. Asuntojen kunnostuksen ohella panostamme voimakkaasti kiinteistöjen energiansäästö- ja muuhun korjaustoimintaan energiakustannusten nousun minimoimiseksi ja asumisviihtyvyyden parantamiseksi. Kiinteistökanta on pääosin rakennettu 1980- ja 1990-luvuilla. Yhtiön arvioitu liikevaihto vuodelle 2019 on noin 13 miljoonaa euroa.

1.2. Kilport-palvelu

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu käyttää tämän hankinnan kilpailuttamisessa sähköistä Kilport -kilpailutuspalvelua. Kilport mahdollistaa kilpailutusprosessin toteuttamisen suljetussa järjestelmässä. Hankinta julkaistaan myös HILMA- ilmoituskanavalla. Hankinnan tarjouspyyntöasiakirjat ovat avoimesti ladattavissa Kilport- palvelusta, osoitteesta https://kilport.fi.

2. Hankinnan kuvaus

Tarjouspyyntö sisältää 12 hissin uusimisurakkaa tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. 

Kohteet sijaitsevat Keravan kaupungin alueella seuraavasti:

 Kohde  Hissien lukumäärä
 1.0 Ahjontie 11  2
 2.0 Ahjontie 7  3
 3.0 Santaniitynkatu 20  1
 4.0 Sarvimäentie 3  2
 5.0 Savenvalajankatu 3  1
 6.0 Nahkurinkatu 28  1
 7.0 Palokorvenkatu 13  2
 yhteensä  12

 

 

 

 

 

 


 

2.1. Urakka-aika

Urakka-aika on 1.7.2019 -29.11.2019 aikana. Kiinteistön hissit tulee tehdä yhtäaikaisesti kohdekohtaisesti ja urakka tulee myös valmistua samanaikaisesti kohteittain.

2.2. Hankintamenettely

Urakan laajuus on esitetty teknisessä erittelyssä. Urakkamuotona on hissiurakka, jossa urakoitsija toimii lainsäädännön tarkoittamana pääurakoitsijana ja päätoteuttajana.

Hankinta toteutetaan avoimella menettelyllä kansallisen kynnysarvon mukaisena rakennusurakkana.

Tarjous on tehtävä suomen kielellä. Osatarjoukset hyväksytään kohteittain. Tällöin tarjouksessa on selkeästi määriteltävä, mitä kohteita tarjous koskee. Vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä.

Tarjouspyynnöstä poikkeavaa tarjousta ei hyväksytä eikä tarjousta saa ketjuttaa yrityksen sisällä.

Tarjousten tulee olla voimassa vähintään 4 kk tarjouspyynnössä ilmoitetusta viimeisestä tarjouksen sisäänjättöpäivästä lukien.

3. Hankinnan vaatimukset

3.1. Urakoitsijan kelpoisuusehto

Urakan vakuutus- ja vakuusvaatimukset on kuvattu urakkaohjelmassa.

Hankintaan sovelletaan tilaajavastuulakia (1233/2006) ja tarjoajalta edellytetään sen ehtojen täyttämistä. Asian varmistamiseksi tarjoajan on liitettävä tarjoukseen Tilaajavastuu.fi -palvelun voimassa oleva todistus tai muu vastaava todistus lisättynä vastuuvakuutuksen todistuksella mikäli vastuuvakuutuksen määrä ei ilmene todistuksesta. Todistuksesta on käytävä ilmi tilaajavastuulain (1233/2006) edellytysten täyttyminen. Mikäli selvityksiä ei ole toimitettu tarjouksessa tai käy ilmi, ettei pyydettyjen todistusten ja selvitysten mukaisia asioita ole hoidettu lain edellyttämällä tavalla, tilaajalla on oikeus sulkea tarjoaja tarjouskilpailusta sekä purkaa hankintasopimus tai tätä edeltänyt hankintapäätös.

Tarjoukseen on lisäksi liitettävä Suomen Asiakastieto Oy:n Rating Alfa- luottoluokitusraportti tai muu vastaava luottolaitoksen tarjoajaa koskeva lausunto, jossa luottoluokitus on ilmoitettu sekä tieto tarjoajan viimeisestä vahvistetusta liikevaihdosta, jos se ei ilmene luottolaitoksen lausunnosta. Tarjoajalta edellytetään vähintään 200 000 euron liikevaihtoa per tilikausi kolmelta edelliseltä päättyneeltä tilikaudelta. Luottoluokituksen tulee olla vähintään A (tyydyttävä).

Tarjoajalla tulee olla kokemusta vastaavanlaisista tai -kokoisista tehtävistä (vähintään 10 kpl) ja tarjouksessa on esitettävä vähintään 10 referenssiä kohteista, niiden asianmukaisesta toteuttamisesta sekä rakennuttajasta yhteystietoineen viimeisen kolmen vuoden ajalta. 

Urakoitsijalla tulee olla sertifioitu laatu- ja ympäristöjärjestelmä, ISO 9001 ja ISO 14001. Valitun urakoitsijan on erikseen pyydettäessä luovutettava suomenkieliset tarkastuslaitoksen vaatimat dokumentit.

3.2. Urakkaa koskevat vaatimukset

Urakan laajuus on esitetty teknisessä erittelyssä. Urakkamuotona on hissiurakka, jossa urakoitsija toimii lainsäädännön tarkoittamana pääurakoitsijana ja päätoteuttajana. Urakoitsija vastaa YSE 1998 mukaisista työmaan hissiasennusvelvollisuuksista, työmaapalveluista ja toimituksista.

Tarkastuslaitoksen suorittamat käyttöönottotarkastukset kuuluvat urakkaan. Tarkastuksista on ilmoitettava rakennuttajalle ajoissa etukäteen. Tarkastuslaitoksen maksut sisältyvät urakkahintaan. Tarkastuslaitoksena toimii Kiwa Inspecta Oy tai HSBA.

Liitteessä 04 Maalaustyöohje mainitut, esimerkinomaiset käytettävien tuotteiden ja tarvikkeiden tuotenimet edustavat haluttua laatutasoa. Käytettävät tuotteet vahvistetaan aloituskatselmuksessa.

Tarjouksen on sisällettävä selvitys siitä, miten vikapalvelu on toteutettu yrityksessä ja selvityksen on sisällettävä kopio/esite vikaraportoinnista.

3.3 Aliurakointi

Urakoitsijalla on oikeus käyttää aliurakoitsijoita. Aliurakoitsijat on hyväksytettävä tilaajalla YSE 1998 mukaisesti. Ennen hyväksymistä pääurakoitsijan tulee esittää tilaajalle aliurakoitsijoiden tilaajavastuulain mukaiset tiedot. Aliurakoitsijoiden hyväksyttäminen tapahtuu työmaakokouksissa tai urakan aloituskokouksessa.

Urakoiden ketjuttaminen on rajoitettu enintään kahteen yritykseen. Pääurakoitsija on velvollinen antamaan tiedot urakoiden ketjuttamisesta rakennuttajalle.

3.4. Hankinnan muut vaatimukset

Urakassa noudatetaan Rakennusurakan yleisiä sopimusehtoja YSE 1998 RT 16-10660 (viittauksissa on käytetty lyhennettä YSE).

4. Tarjouksen hinnoittelu

Työt tehdään kokonaishintaurakkana urakkaohjelman mukaisesti. Urakkatarjous annetaan tarjouksen liitteissä olevalla tarjouslomakkeella kiinteänä kokonaishintana, sisältäen alv:n 24%.

Tarjouksen kokonaishinnan tulee sisältää työselostuksessa mainitun takuuajan (24 kuukautta) perushuollon hinta sekä kaikki tarjousasiakirjoissa mainitut tehtävät niille asetetuin vaatimuksin.

Tarjousten hintavertailu tehdään kokonaishinnan perusteella.

5. Tarjouksen hyväksyminen

Vaatimukset täyttävistä tarjouksista urakoitsijaksi valitaan kokonaistaloudellisen edullisuuden mukaisesti tarjous, joka on hankintayksikön kannalta hinnaltaan halvin.

6. Toimitus- ja maksuehdot

6.1. Maksuerätaulukko

Urakkassa tulee noudattaa tilaajan esittämäa maksuerätaulukkoa.

Hissikohtaisesti:
1. erä 20 %, kun urakkasopimus on allekirjoitettu ja työaikainen vakuus on luovutettu tilaajalle.
2. erä 30 %, kun asennus aloitettu
3. erä 30 %, kun hissi on tarkastettu
4. erä 20 %, kun kaikki urakkasopimuksen mukaiset työt ovat valmiit, tilaaja on vastaanottanut urakan sekä mahdolliset virheet ja puutteet korjattu sekä takuuaikainen vakuus on luovutettu tilaajalle.

6.2. Urakkasopimus

Valitun urakoitsijan kanssa laaditaan kirjallinen urakkasopimus, kun päätös hankinnasta on saanut lainvoiman. Hankintasopimus laaditaan RT 80260-urakkasopimuslomakkeelle.

6.3. Maksuaika ja viivästyskorko

Sopimukseen perustuvat laskut maksetaan, kun lasku on esitetty rakennuttajalle ja vastaava sopimuksen mukainen työvaihe on todettu tehdyksi tai lasku muuten on todettu maksukelpoiseksi. Tilaajan nimeämä valvoja toteaa, milloin maksuerän perusteena oleva työvaihe on tehty.

Maksuaika on 30 vrk netto. Viivästyskorko on korkolain mukainen. Urakkasumma on kiinteä ilman indeksisidonnaisuutta.

7. Tarjouspyynnön lisätiedot

Tilaaja edellyttää, että tarjoaja on tutustunut rakennuspaikkaan ennen tarjouksen antamista. Rakennuspaikalla ei järjestetä erillistä kohde-esittelyä, joten käynneistä kohteilla voi sopia työaikana arkisin klo. 8.00-16.00 Kiinteistö Oy Nikkarinkruunun kanssa. Yhteyshenkilö kohdekäynneille on Toni Ahlfors (040 318 2439, toni.ahlfors@kerava.fi).

7.1. Kysymykset ja niihin vastaaminen

Mahdolliset hankintaa koskevat lisätietopyynnöt tulee pyytää Kilport-järjestelmässä osoitteessa https://kilport.fi viimeistään 29.1.2019 kello 12.00 mennessä. Kysymyksiin vastataan mahdollisimman reaaliajassa, mutta viimeistään 8.2.2019 kello 16.00 mennessä. 

Ennen kysymysten tekemistä yrityksen tulee rekisteröityä  Kilportiin osoitteessa https://kilport.fi. Tehdyt kysymykset ja niihin annetut vastaukset näkyvät rekisteröityneillä käyttäjillä.

Muilla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata.

8. Tarjouksen jättäminen

8.1. Tarjousten jättäminen Kilport-järjestelmään

Tarjousaika päättyy 15.2.2019. klo 12.00. Tarjoukset jätetään Kilport- palveluun osoitteessa https://kilport.fi.

Kilport on suojattu, sähköinen järjestelmä johon tarjous on turvallista jättää. Tarjouksen jättäjä voi muokata tallentamaansa tarjousta ennen tarjousajan umpeutumista.

Tarjousasiakirjat tulee antaa pyydetyssä formaatissa ja mahdollisimman vakiotiedostomuotoisina, joita ovat .pdf, .doc/.docx, .ppt/.pptx ja .xls/.xlsx.

8.2. Liike- ja ammattisalaisuudet

Mikäli tarjousasiakirjoihin liittyy salassapidettäviä asioita, tulee ne ilmoittaa selkeästi tarjousasiakirjoissa.

8.3. Osoitetiedot täytäntöönpanoa varten

Hankintayksikkö toimittaa hankintapäätöksen tiedoksi sähköpostilla. Tätä varten tarjoajan tulee ilmoittaa tarjouksessa sähköpostiosoite, johon hankintapäätös osoitetaan.

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Ilkka Lahdenperä
toimitusjohtaja

9. Tarjouspyynnön liitetiedostot

LIITE 00 Kaikki liiteasiakirjat (zip-tiedosto), joka sisältää seuraavat asiakirjat:

LIITE 01 Urakkaohjelma

LIITE 02 Vastuurajat

LIITE 03 Työselitys

LIITE 04 Maalaustyöohje

LIITE 05 Turvallisuusasiakirja

LIITE 06 Haitta-ainekartoitusraportti, Ahjontie 7

LIITE 07 Haitta-ainekartoitusraportti, Ahjontie 11

LIITE 08 Haitta-ainekartoitusraportti, Santaniitynkatu 20

LIITE 09 Haitta-ainekartoitusraportti, Sarvimäentie 3

LIITE 10 Haitta-ainekartoitusraportti, Savenvalajankatu 3

LIITE 11 Haitta-ainekartoitusraportti, Nahkurinkatu 28

LIITE 12 Haitta-ainekartoitusraportti, Palokorvenkatu 13

LIITE 13 Malliesimerkki hankintasopimuksesta

10. Tarjouksen liitteet

Tarjoukseen on sisällytettävä alla olevat asiakirjat: (tarjousta ei voi jättää ilman näitä asiakirjoja)

Tilaajavastuu.fi -raportti tai vastaava sekä muut todistukset kelpoisuusehdoista

Referenssit

Tarjouslomake

Malli täyshuollosta ja perushuollosta

Selvitys vikapalvelutoiminnasta