Lataa PDF Takaisin Tarjouspyyntö Huoltomaalausurakka, Tierantie 3-5 Kerava - Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Huoltomaalausurakka, Tierantie 3-5 Kerava
Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Tarjouspyyntö
20.12.2018, 01.00

1. Yleistä

1.1. Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu on Keravan kaupungin omistama vuokrataloyhtiö. Tavoitteemme ei ole tuottaa voittoa. Yhtiön liikevaihto koostuu vuokratuloista ja käyttökorvauksista. Asuntoja ja kiinteistöjä ylläpidetään, huolletaan ja kunnostetaan asukkaiden maksamilla vuokrilla.

Toiminnassamme huomioimme niin asiakkaat, toimintamme laadun, taloudellisuuden, omistajan ja ennen kaikkea pyrimme pitämään kiinteistömme mahdollisimman hyvässä kunnossa ja näin ollen lisäämään asumisviihtyvyyttä.

Asuntojen kunnosta pidetään hyvää huolta ja asunnot tarkastetaan asukkaan vaihtuessa ja määräajoin sekä kunnostetaan tarpeen mukaan. Asuntojen kunnostuksen ohella

panostamme voimakkaasti kiinteistöjen energiansäästö- ja muuhun korjaustoimintaan energiakustannusten nousun minimoimiseksi ja asumisviihtyvyyden parantamiseksi.

Kiinteistökanta on pääosin rakennettu 1980- ja 1990-luvuilla. Yhtiön arvioitu liikevaihto vuodelle 2019 on noin 13 miljoonaa euroa.

1.2. Kilport-palvelu

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu käyttää tämän hankinnan kilpailuttamisessa sähköistä Kilport -kilpailutuspalvelua. Kilport mahdollistaa kilpailutusprosessin toteuttamisen suljetussa järjestelmässä. Hankinta julkaistaan myös HILMA- ilmoituskanavalla. Kilpailutuksen tarjouspyyntöasiakirjat ovat avoimesti ladattavissa Kilport- palvelusta, osoitteesta https://kilport.fi.

2. Hankinnan kuvaus

Tarjouspyyntö sisältää osoitteessa Tierantie 3-5, 04230 Kerava sijaitsevien rivitalojen huoltomaalaustyöt liittyvine töineen tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti suoritettuna.

2.1. Urakka-aika

Työt saadaan aloittaa, kun urakkasopimus on allekirjoitettu tai kun rakennuttaja on antanut kirjallisen luvan töiden ja hankintojen aloittamiselle. 

Töiden alustava aloitusaikataulu on kesä 2019. Urakoitsijan tulee esittää urakkatarjouksessaan urakan arvioitu kesto sekä mahdollinen aloitusajankohta. Töiden suunniteltu kesto on kaksi kuukautta. Töiden tulee olla valmiita kaikilta osin 30.8.2019 mennessä.

2.2. Hankintamenettely

Urakkamuotona on kiinteähintainen kokonaishintaurakka. Julkisivu-urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Hankinta toteutetaan avoimella menettelyllä kansallisen kynnysarvon alittavana rakennusurakkana.

Tarjous on tehtävä suomen kielellä. Osa- tai vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä. Tarjousten tulee olla voimassa vähintään 2kk.

3. Hankinnan vaatimukset

3.1. Urakoitsijan kelpoisuusehto

Urakan vakuus- ja vakuutusvaatimukset on kuvattu Urakkaohjelman kohdassa 9.3. 

Hankintaan sovelletaan tilaajavastuulakia (1233/2006) ja tarjoajalta edellytetään sen ehtojen täyttämistä. Asian varmistamiseksi tarjoajan on liitettävä tarjoukseen Tilaajavastuu.fi -palvelun voimassa oleva todistus tai muu vastaava todistus lisättynä vastuuvakuutuksen todistuksella mikäli vastuuvakuutuksen määrä ei ilmene todistuksesta. Todistuksesta on käytävä ilmi tilaajavastuulain (1233/2006) edellytysten täyttyminen. Mikäli selvityksiä ei ole toimitettu tarjouksessa tai käy ilmi, ettei pyydettyjen todistusten ja selvitysten mukaisia asioita ole hoidettu lain edellyttämällä tavalla, tilaajalla on oikeus sulkea tarjoaja tarjouskilpailusta sekä purkaa hankintasopimus tai tätä edeltänyt hankintapäätös.

Tarjoukseen on lisäksi liitettävä Suomen Asiakastieto Oy:n Rating Alfa- luottoluokitusraportti tai muu vastaava luottolaitoksen tarjoajaa koskeva lausunto, jossa luottoluokitus on ilmoitettu sekä tieto tarjoajan viimeisestä vahvistetusta liikevaihdosta, jos se ei ilmene luottolaitoksen lausunnosta. Tarjoajalta edellytetään vähintään 200 000 euron liikevaihtoa per tilikausi kolmelta edelliseltä päättyneeltä tilikaudelta. Luottoluokituksen tulee olla vähintään A (tyydyttävä).

Tarjoajalla tulee olla kokemusta vastaavanlaisista tai -kokoisista tehtävistä ja tarjouksessa on esitettävä 1-3 referenssiä kohteista, niiden asianmukaisesta toteuttamisesta sekä rakennuttajasta yhteystietoineen viimeisen kolmen vuoden ajalta. Referenssit tulee esittää tarjouksessa.

3.2. Urakkaa koskevat vaatimukset 

Urakkasuorituksen toteutuksen tavoitteena on, että kohde valmistuttuaan vastaa kaikilla osa-alueilla toiminnallisuudeltaan tilaajan sille asettamia tavoitteita ja vaatimuksia.

Pääurakoitsijalle kuuluu YSE 1998 1-2§:n mukaiset pääsuoritusvelvollisuudet sekä sivuvelvollisuudet. Pääurakoitsija vastaa YSE 1998 3-4§:n mukaisista työmaan johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista niiltä osin kuin näitä ei ole erikseen rajattu pois tai lisätty.

Urakassa ei ole alistettuja sivu-urakoita.

Pääurakoitsijalla tulee olla osoitettuna työmaan käyttöön vastaava työnjohtaja, jolta vaaditaan riittävä kokemus korjausrakennustöissä. Vastaavan työnjohtajan tulee olla vakituisessa työsuhteessa pääurakoitsijan organisaatioon.

Kunkin pääurakoitsijan aliurakoitsijan ja sivu-urakoitsijan tulee nimetä työmaasta vastuussa oleva työnjohtajansa. Pääurakoitsijalla tulee olla työmaalla vastaavan työnjohtajan lisäksi riittävä määrä ammattitaitoista työnjohtoa.

Työmaan hallintokielenä on suomi. Mikäli työmaalla työskentelee ulkomaalaisia työntekijöitä, pääurakoitsijan on varmistettava, että työmaalla löytyy työnjohtoa, joka osaa suomen lisäksi ulkomaalaisen työntekijän kieltä.

Töiden vaatimuksista on määrityksiä myös tarjouspyynnön liitteissä LIITE 01 Urakkaohjelma, sekä LIITE 03 Rakennusselostus.

Tarjoajan tulee tarjouksessaan nimetä yhteyshenkilö ja yhteyshenkilön sähköpostiosoite, jonka kanssa hankintayksikkö toteuttaa sopimus- ja laskutusasiat.

3.2.1. Muutostyöt ja -hinnat

Lisä- ja muutostöissä noudatetaan YSE:stä poikkeavaa menettelyä. Urakoitsija on velvollinen toteuttamaan tilaajan vaatimat lisä- ja muutostyöt, elleivät ne muuta oleellisesti urakoitsijan suoritusta toisen luonteiseksi Urakkaohjelman 10.4. mukaisesti.

3.2.2. Aliurakointi

Urakoitsijalla on oikeus käyttää aliurakoitsijoita. Aliurakoitsijat on hyväksytettävä tilaajalla YSE 1998 mukaisesti. Ennen hyväksymistä pääurakoitsijan tulee esittää tilaajalle aliurakoitsijoiden tilaajavastuulain mukaiset tiedot (ks. Urakkaohjelma 16.2). Aliurakoitsijoiden hyväksyttäminen tapahtuu työmaakokouksissa tai urakan aloituskokouksessa.

Urakoiden ketjuttaminen on rajoitettu enintään kahteen yritykseen. Pääurakoitsija on velvollinen antamaan tiedot urakoiden ketjuttamisesta rakennuttajalle.

3.3. Hankinnan muut vaatimukset

Urakassa noudatetaan Rakennusurakan yleisiä sopimusehtoja YSE 1998 RT 16-10660 (viittauksissa on käytetty lyhennettä YSE).

4. Tarjouksen hinnoittelu

Työt tehdään kokonaishintaurakkana urakkaohjelman mukaisesti. Urakkatarjous annetaan tarjouksen liitteissä olevalla urakkatarjouslomakkeella kokonaishintana, sis. ALV 24%.

5. Tarjouksen hyväksyminen

Vaatimukset täyttävistä tarjouksista urakoitsijaksi valitaan kokonaistaloudellisen edullisuuden mukaisesti tarjous, joka on hankintayksikön kannalta hinnaltaan halvin.

6. Toimitus- ja maksuehdot

6.1. Maksuerätaulukko

Urakkasopimukseen liitetään ao. urakoitsijan kanssa yhteistoiminnassa laadittu työn edistymisen mukainen maksuerätaulukko. Maksuerät laaditaan taulukon muotoon ja maksuerien kertymän tulee olla arvonlisäverollisen urakkasumman suuruinen. Jokaiseen maksuerään tulee sisältyä sekä tarvikkeiden hankinta että asennus.

6.2. Urakkasopimus

Urakkasopimus laaditaan pääurakan osalta urakkasopimuslomakkeelle RT 80260. Sopimus katsotaan syntyneeksi sopimuksen allekirjoituksella tai erillisellä kirjallisella tilauksella.

6.3. Maksuaika ja viivästyskorko

Sopimukseen perustuvat laskut maksetaan, kun lasku on esitetty rakennuttajalle ja vastaava sopimuksen mukainen työvaihe on todettu tehdyksi tai lasku muuten on todettu maksukelpoiseksi. Tilaajan nimeämä valvoja toteaa, milloin maksuerän perusteena oleva työvaihe on tehty.

Laskut maksetaan 14 vuorokauden kuluessa tarkastamisesta. Jos rakennuttaja ei ole määräaikaan mennessä täyttänyt maksuvelvollisuuttaan, hän maksaa urakoitsijalle sanotun määräajan ylittäneeltä ajalta maksamattomalle määrälle lasketun korkolain kulloinkin voimassaolevan vuotuisen viivästyskoron maksun tapahtumiseen saakka. Laskun virheellisyydestä aiheutuneesta maksun viivästymisestä on vastuussa urakoitsija.

7. Tarjouspyynnön lisätiedot

Tilaaja edellyttää, että tarjoaja on tutustunut rakennuspaikkaan ennen tarjouksen antamista. Rakennuspaikalla ei järjestetä erillistä kohde-esittelyä.

7.1. Tarkentavat kysymykset ja niiden vastaukset

Mahdolliset hankintaa koskevat lisätiedot tulee pyytää Kilport- järjestelmässä osoitteessa https:// kilport.fi. Ennen kysymysten jättämistä yrityksen tulee rekisteröityä Kilportin käyttäjäksi.

Kysymys näkyy rekisteröityneillä käyttäjillä kyseisen hankinnan kohdalla avoimesti ja anonyymina. Kysymyksiä voi tehdä 14.1.2019 klo 12.00 saakka ja niihin vastataan mahdollisimman reaaliajassa tai viimeistään 16.1.2019 klo 16.00. Vastaukset kysymyksiin näkyvät samassa paikassa.

Muulla tavoin esitettyihin kysymyksiin ei vastata.

8. Tarjouksen jättäminen

8.1. Tarjousten jättäminen

Tarjousaika päättyy 25.1.2019 klo 12.00. Tarjoukset jätetään Kilport- palveluun osoitteessa https://kilport.fi.

Kilport on suojattu, sähköinen järjestelmä, johon tarjous on turvallista jättää. Tarjouksen jättäjä voi muokata tallentamaansa tarjousta ennen tarjousajan umpeutumista.

Tarjoajan tulee ensimmäisellä kerralla rekisteröityä Kilport-palveluun osoitteessa https://kilport.fi. Rekisteröinnistä yritys saa itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan, jolla pääsee kirjautumaan Kilportiin.

Tarjousasiakirjat tulee antaa pyydetyssä formaatissa ja mahdollisimman vakiotiedostomuotoisina, joita ovat .pdf, .doc/.docx, .ppt/.pptx ja .xls/.xlsx.

8.2. Liike- ja ammattisalaisuudet

Mikäli tarjousasiakirjoihin liittyy salassapidettäviä asioita, tulee ne ilmoittaa selkeästi tarjousasiakirjoissa.

8.3. Osoitetiedot täytäntöönpanoa varten

Hankintayksikkö toimittaa hankintapäätöksen tiedoksi sähköpostilla. Tätä varten tarjoajan tulee ilmoittaa tarjouksessa sähköpostiosoite, johon hankintapäätös osoitetaan.

Kiinteistö Oy Nikkarinkruunu

Ilkka Lahdenperä
toimitusjohtaja

9. Tarjouspyynnön liitetiedostot

LIITE 01 Urakkaohjelma

LIITE 02 Turvallisuusasiakirja

LIITE 03 Rakennusselostus

LIITE 04 PP Asemapiirustus

LIITE 05 PP Julkisivut

10. Tarjouksen liitteet

Tilaajavastuu.fi -raportti tai vastaava sekä muut todistukset kelpoisuusehdoista

Referenssit

Urakkatarjouslomake